reklama

Šťastie = Zdravie + Bohatstvo

Rovnaké pojmy môžu mať pre každého človeka trochu iný význam.Napíšem si tu, čo myslím pod slovami v tejto rovnici dnes.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Zdravie

Do určitého veku (okolo 30) sa o zdravie málokto stará. Telo funguje
tak nejak zotrvačnosťou z rozletu mladosti. V nej dostane poriadne
zabrať a tak to má byť. Po čase však dáva menej či viac nápadné znamenia,
že bez starostlivosti nebude bezproblémovo fungovať. Komplikácie nastávajú
až po ich ignorovaní.

Keď som začal pociťovať bolesti chrbta a celkovú stratu kondície i vitality,
vytváral som si cvičenie, ktoré by mi vyhovovalo. Chcel som, aby sa dalo
cvičiť kdekoľvek a bez zložitého náradia. Po mnohých rokoch upravovania
som dospel k harmonickému celku, kde sa precvičia a uvolnia všetky svaly
a šlachy. Skladá zo štyroch častí:

1. Ranné cvičenie Pozdrav slnku
2. Posilňovanie vlastným telom na zemi a na hrazde.
3. Cvičenie so záťažou na rukách
4. Uvolňovanie na spôsob strečingu a Jógy

Venujem tomu asi hodinu denne. Niekedy som cvičil pri správach v rádiu
alebo TV. Odkedy klesla uroveň spravodajstva aj vo verejnoprávnych
mediách, púšťam si hudbu alebo audioknihy.

V strave nie som prieberčivý. Základ je samozrejme rovnováha príjmu a výdaja
energie a tiež vyhýbaniu chemickým preparátom typu Úžasne zdravé rastlinné maslo
z našej rafinérky, sterilný jogurt bez tuku s chloridom vápenatým a podobne.

Bohatstvo

O materiálnom bohatstve som už tajne písal. Byť spokojný s tým, čo človek má
a nekaziť si radosť závidením toho, čo majú iní, úplne postačí.

Bohatosť vzťahov je tiež iste dôlezitá. U mňa je to tak, že už nestojím
o vzťahy založené na vymieňaní slov a vecí. Ak neobjavím niečo iné, tak
som zmierený a teda spokojný s tým, že budem žiť sám, prípadne so psom.

Svoju duchovnú bohatosť nechcem hodnotiť. Len poznamenám, že sa tu snažím
nenaťahovať zbytočne myšlienky, pretože si vážim inteligentného čitateľa
a vyjadrujem sa jednoducho aj na úkor presnosti, lebo nemôžem používať ani
bežné cudzie slová bez rizika konfliktu s chudobou.

Milan Matonok

Milan Matonok

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj písanie je vlnenie so všetkým súvisiacim Zoznam autorových rubrík:  nezaraditeľné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu